Växjö Badmintonklubb

Vår värdegrund

Värdegrunden är viktig för oss i Växjö Badmintonklubb och används för att personer ska känna sig trygga att utöva badminton i vår klubb. Vi lyfter olika frågor på tränarmöte, styrelsemöte och även i träningsgrupper. Vi vill att alla utövare ska vara delaktiga i värdegrunden.

Gemenskap

Vårt synsätt är att alla som vill spela och träna badminton ska få möjlighet till det i vår klubb. Vi vill att alla medlemmar ska känna gemenskap oavsett vilken träningsgrupp de tillhör. Att uppträda schysst och vara en bra kompis är viktigt i vår klubb.

Glädje

Vi vill att alla ska tycka det är roligt att spela badminton. När vi är på träning är glädje viktigt för att kunna utvecklas. Vi blandar lek och allvar i olika sammanhang som träningar, tävlingar och läger.

Jämlikhet

Alla ska känna sig lika mycket värda i vår klubb. Oavsett ålder och kön spelar vi alla tillsammans och gör inte skillnad på varandra.

En bild

Publicerad: 2023-03-20